SEK 0,00

Kan vi hjälpa till?

Helpdesk
Idag kan vi nås på telefon
från kl. 09:00 till kl. 17:00
0049 32 211 12 2000
  • shipping gratis frakt (från SEK 595)
  • delivery leverans inom 24 timmar

Utskick och leverans

Leveranskostnader

Vi debiterar inga fraktkostnader för våra produkter vid köp till ett värde från SEK 595,- och uppåt. För beställningar med ett värde under SEK 595,- debiterar vi  SEK 195,- i frakt. Returfrakten är gratis

Tillbaka till sidans topp

Vilka logistikpartners anlitar du?

Inom Sweden, levereras individuella vattensängstillbehör av Posten / DHL/UPS, medan kompletta vattensängar levereras av DHL/UPS. När din beställning har överlämnats till leveranstjänsten, kommer du att få en bekräftelse per e-post från oss med ett kollinummer så att du kan följa statusen på din beställning på hemsidan för den aktuella leveranstjänsten.

Tillbaka till sidans topp

Leveransprocess

Spårning

  • När din beställning har skickats från vårt lager, kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar leverans och innehåller en Posten / DHL/UPS -spårningskod. Denna kod kan användas för att följa din beställning från nästa arbetsdag.

Försök till leverans

  • Posten / DHL/UPS-budet kommer att leverera din beställning till leveransadressen. Om du inte är där för att ta emot leveransen får du ett meddelande från Posten / DHL/UPS.
  • På Posten / DHL/UPS:ns hemsida, kan du använda detta meddelande för att boka en ny tid för leverans, för att ordna så att dina grannar kan ta emot leveransen eller att få din beställning skickat till en Posten / DHL/UPS-uppsamlingspunkt. Observera att detta måste göras före kl. 10:00 på dagen för det första leveransförsöket.
  • Om du inte använder något av ovanstående alternativ, kommer din beställning att levereras på nytt på nästa leveransdag. Om du på nytt inte kan ta emot den, kommer den att tas till en Posten / DHL/UPS-uppsamlingsplats där den kommer att ligga kvar för avhämtning i 3 veckor innan de skickas tillbaka till Silvano Vattensängar.

Tillbaka till sidans topp

Leveransperioder

Vattensängstillbehör
Vattensängstillbehör som beställts före kl. 17:00 levereras i allmänhet nästa arbetsdag.

Kompletta vattensängar
Om du beställer en komplett vattensäng, kommer din beställning att förberedas inom 24 timmar. Vårt effektiva arbetssätt garanterar att din beställning kommer att levereras inom 2-5 arbetsdagar. Om du vill att vi också ska hantera monteringen av din vattensäng, kan detta ordnas inom 4-6 arbetsdagar.

Sängmöbler
Om du beställer en vattensäng med möbeldelar, exempelvis stoppade kanter, pallar, en sänggavel eller sängplint med lådor, kommer din beställning att levereras inom 5-10 arbetsdagar.

Kan jag välja när jag vill att min beställning levereras?
Tyvärr är det ännu inte möjligt att välja när du vill att beställningen ska levereras. Men vi arbetar på att kunna erbjuda denna möjlighet i framtiden.

Jag var inte hemma när mitt paket skulle levereras. När kommer den att levereras på nytt?
Posten / DHL/UPS kommer att göra två försök för att leverera din beställning. Det första försöket kommer att äga rum mellan en måndag och en fredag. Det andra leveransförsöket kommer också att äga rum mellan en måndag och en fredag.

Kan jag få min beställning skickad till en annan adress?

Naturligtvis kan du få din beställning levererad till en annan adress än faktureringsadressen. I ditt "Mitt Silvano konto", har du möjligheten att ange en faktureringsadress och en leveransadress. Du kan när som helst ändra vardera adressen. Detta gör det till exempel möjligt att få en beställning levererad till din hemadress och en annan beställning till din arbetsadress.

Observera: När du väl har gjort din beställning är det inte möjligt att ändra leveransadressen i ditt Silvano-konto. Vår kundtjänst kommer heller inte att kunna ändra den.

Däremot kan du ändra den genom oberoende av systemet genom att klicka på följande länk:

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Sok-brev-paket.aspx

Tillbaka till sidans topp

Efter din beställning

När din beställning har skickats från vårt lager, kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar leverans och innehåller en Posten / DHL/UPS-spårningskod.

Denna spårningskod kan användas för att följa behandlingen av din order genom att ange det på webbplatsen www.posten.se .

Observera: När vi har överlämnat beställningen till Posten / DHL/UPS, kommer det inte vara möjligt för dig att följa din beställning på "Mitt Silvano". Returnerade artiklar kan INTE heller följas på "Mitt Silvano".

Länk till Posten / DHL/UPS:

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Sok-brev-paket.aspx

DHL: http://www.dhl.se/
UPS: https://www.ups.com/se

Tillbaka till sidans topp

Insamlingspunkter för paket

Det är tyvärr inte möjligt ännu att du kan hämta upp din beställning från en uppsamlingspunkt. Men vi arbetar på att kunna erbjuda denna möjlighet i framtiden.

Tillbaka till sidans topp

Felaktig leverans

Jag har fått en produkt med felaktig storlek/färg. Vad nu?

Vi jobbar med största omsorg i vårt lager när vi sammanställer beställningar. Ändå kan det hända att produkter med felaktig storlek eller färg oavsiktligt skickas till dig.

Om du har fått en produkt eller produkter med fel storlek och/eller färg, vänligen returnera produkten/produkterna omedelbart och kontrollera om produkten i fråga fortfarande finns tillgängligt på webbplatsen. Om så är fallet rekommenderar vi att du omedelbart beställer den på nytt, särskilt om det inte finns många kvar på lager.

Om du beställer på nytt för att ersätta den felaktiga produkten, kom ihåg att du måste betala i förskott igen eller få en ny faktura. På grund av tekniska skäl kan vi tyvärr inte kvitta de två beställningarna mot varandra.

Du måste först betala en andra gång via banköverföring, kreditkort, iDeal eller postförskott. När vi har mottagit din retur kommer vi att sätta in det aktuella beloppet på ditt konto som en återbetalning.

Om du återigen får en eller flera produkter i fel storlek och/eller färg, vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret eller ring vårt gratisnummer 

Beställningen som jag har fått inte innehåller alla produkter som jag beställt. Vad nu?

Om du beställt en eller flera produkter men du har inte fått alla produkter, vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret eller ring vårt gratisnummer på 0207 909 16

Jag har fått en produkt som jag inte har beställt. Vad nu?

Om du har fått en eller flera produkter som du inte beställt, vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret eller ring vårt gratisnummer på 0207 909 16

Tillbaka till sidans topp